Thresh, the Chain Warden
- Thresh è in fase di testing ed approderà nella Summoner’s Rift successivamente.
Alistar
- Movement Speed aumentato a 330 da 325
- Headbutt
- Range aumentato a 650 da 600
Amumu
- Cursed Touch
- Riduzione Magic Resist ridotta a 15/20/25 da 15/25/35
Annie
- Disintegrate
- Costo ridotto a 60/65/70/75/80 da 60/70/80/90/100
- Incinerate
- Il cono di attivazione dell’abilità è attaccato ad Annie.
- Molten Shield
- Cooldown ridotto a 10 secondi da 16
- Durata ridotta a 5 secondi da 8
Blitzcrank
- Mana Barrier
- Cooldown aumentato a 90 secondi da 60
- Rocket Grab
- Conferisce visione del bersaglio
Cho’Gath
- Feral Scream
- Il cono di attivazione dell’abilità è attaccato a Cho’Gath.
Corki
- Gatling Gun
- Costo ridotto a 60/65/70/75/80 da 60/70/80/90/100
Diana
- Pale Cascade
- Raggio di detonazione modificato per combaciare con il raggio dell’attacco di Diana
- Durata dello Scudo aumentata a 5 secondi da 4
- Lunar Rush
- Raggio aumentato a 825 da 750
Evelynn
- Hate Spike
- Costo aumentato a 16/22/28/34/40 da 14/18/22/26/30
- Rateo AD aumentato a 0.5 da 0.4
- Ravage
- Danno ridotto 35/55/75/95/115 da 35/60/85/110/135
- Rateo AD aumentato a 0.5 da 0.4
- Agony’s Embrace
- Danno modificato in 15/20/25% degli HP attuali dell’avversario da 15/20/25% degli HP massimi
- Cooldown aumentato a 150/120/90 secondi da 120/90/60
- Raggio ridotto a 650 da 800
Ezreal
- Attack Speed ridotto a 0.625 da 0.665
Kassadin
- Force Pulse
- Risolto un bug con Force Pulse che a volte veniva attivata alle spalle di Kassadin dopo il Riftwalk.
Katarina
- Movement Speed ridotto a 345 da 350
- Sinister Steel
- Movement speed modificato in 15/20/25/30/35% da 12/20/28/36/44%
Kennen
- Modificato l’animazione d’attacco per renderla più reattiva.
Kha’Zix
- Unseen Threat
- Danno ridotto a 15-190 da 15-220
- Slow ridotto a 25% da 35%
- Taste Their Fear
- Rateo AD ridotto a 1.5 da 1.6
- Rateo bonus per bersagli Isolati ridotto a 2.0 da 2.4
Lee Sin
- Safeguard
- Modificata la descrizione che indicava un guadagno di Energy alla distruzione dello scudo
- Iron Will
- Non dona più armor
- Life steal e spell vamp aumentato a 5/10/15/20/25% da 5/9/13/17/21%
- Cripple
- Slow ridotto a 20/30/40/50/60% da 30/37.5/45/52.5/60%
- Raggio ridotto a 600 da 800
Mordekaiser
- Siphon of Destruction
- Il cono di attivazione dell’abilità è attaccato a Mordekaiser.
Nami
- Movement speed aumentato a 335 da 330
- Aqua Prison
- Cooldown ridotto a 14/13/12/11/10 secondi da 16/14.5/13/11.5/10
- Tidal Wave
- Velocità proiettile aumentata a 850 da 750
Rengar
- Bonetooth Necklace
- Dona +5 Attack Damage
- Unseen Predator
- Risolto un bug per cui Rengar poteva saltare se bloccato.
- Savagery
- Durata Attack speed bonus aumentato a 4 secondi da 3
- Risolto un bug che permetteva l’utilizzo di Savagery 3 volte di fila
- Battle Roar
- Battle Roar cura di 60-400 anzichè 10% degli HP di Rengar
- Thrill of the Hunt
- Ritardo iniziale ridotto a 1 secondo da 1.25
- Durata Stealth aumentata a 7 secondi da 5
Riven
- Health regen ridotto a 6 da 10.4
- Health regen per livello ridotto a 0.5 da 0.9
- Valor
- Scudo aumentato a 70/100/130/160/190 da 60/90/120/150/180
- Blade of the Exile
- Cooldown aumentato a 110/80/50 secondi da 75/60/45
- Il cono di attivazione dell’abilità è attaccato a Riven.
Shaco
- Hallucinate
- Shaco non viene più rivelato mentre controlla il clone dal cespuglio
- Risolto un bug che bloccava permanente l’uso dell’abilità in alcune circostanze
Syndra
- Transcendent
- Aumenta il raggio di Unleashed Power di 75 al livello massimo
- Scatter the Weak
- Cooldown ridotto a 18/16.5/15/13.5/12 secondi da 18/17/16/15/14
Talon
- Noxian Diplomacy
- Bleed danno ridotto a 10/20/30/40/50 da 18/36/54/72/90
- Bleed rateo AD ridotto a 1 da 1.2
- Cutthroat
- Risolto un bug che non applicava l’amplificazione dele danno
- Risolto un bug per cui dopo l’uso di Cutthroat, Rake veniva attivato nella direzione opposta.
- Shadow Assault
- Danno ridotto ai livelli più alti a 120/170/220 da 120/190/260
- Bonus attack damage ratio ridotto a 0.75 da 0.9
Udyr
- Monkey’s Agility
- Come effetto aggiuntivo aumenta l’armatura e la magic resist di Udyr del 4% per stack
Vi
- Vault Breaker
- Risolto un bug per il quale Vault Breaker a volte non rimborsava il mana quando veniva interrotto
- Risolto un bug per il quale quando si interrompeva Vi durante il Vault Breaker veniva impossibilitata dal lanciare spell
- Risolto un bug per cui la durata dello stun di Vault Breaker a volte era più breve di quanto doveva essere
- Risolto un bug per cui Vi fermava il suo attacco dopo aver colpito un campione con Vault Breaker
- Excessive Force
- Aumenta la velocità di risposta degli attacchi di Vi dopo aver usato Excessive Force
- Assault and Battery
- Risolto un bug per cui i bersagli potevano lanciare spell dopo esser stati lanciati in aria
- Risolto un bug in cui un personaggio con l’invisibilità poteva evitare Assault and Battery
- Risolto un bug per cui il danno non veniva applicato ai bersagli immuni ai disables
Ziggs
- Short Fuse
- L’indicatore del cooldown ora mostra più dettagliatamente quando sarà disponibile Short Fuse.
Summoner’s Rift
- Jungle
- Wraith
- Base gold aumentato a 30 da 25
- Base health aumentato a 1000 da 750
- Lesser Wraith
- Base health ridotto a 150 da 250
- Giant Wolf
- Base gold aumentato a 55 da 40
- Base health aumentato a 1100 da 900
- Wolf
- Base health ridotto a 200 da 300
- Golem
- Base gold aumentato a 55 da 45
- Base health aumentato a 1200 da 1000
- Small Golem
- Base health ridotto a 300 da 500
- Wraith
Items
- Le descrizioni degli item sono state migliorate per aumentarne l’utilità
- Manamune
- Attack damage aumentato a 20 da 10
- Archangel’s Staff
- Ability power aumentato a 60 da 50
- Mana charge amount aumentato a 6 da 5
- Crystalline Flask
- Cost aumentato a 345 da 225
- Ora ripristina 120 health e 60 mana in 12 secondi da 100 health e 40 mana in 10 seocondi per ogni carica
- Mikael’s Crucible
- Non può più bersagliare minion alleati
- Last Whisper
- Il costo per combinare è aumentato a 1025 da 860 (il costo totale è diventato 2300 invece di 2135)
- Hextech Gunblade
- Spell vamp è UNICA
- Iceborne Gauntlet
- La durata del campo di slow viene ridotta a 2 secondi da 3
- Percentuale di slow ridotta a 30% da 35%
- Il campo di slow adesso mostra degli anelli del colore del team
- Philosopher’s Stone
- Adesso garantisce correttamente 5 gold per 10 secondi (erano 4 gold per 10 seconds)
- Enchantment: Homeguard
- Homeguard adesso entra in funzione da subito una volta comprato l’incantamento
- Spirit of the Elder Lizard
- Ora garantisce +10% cooldown reduction
- Spirit of the Spectral Wraith
- Ability power aumentato a 50 da 40
- Cooldown reduction non è più UNICA
- Sanguine Blade
- Costo di combinazione ridotto a 500 gold da 800
- Attack damage aumentato a 65 da 60
- Attack damage per stack aumentato a 6 da 5
- Stack massimi ridotti a 5 da 7
- Blackfire Torch
- Nuova Ricetta: Kage’s Lucky Pick + Fiendish Codex + Haunting Guise
- Costo totale in gold: 3950 (costo di combinazione: 700)
- Ability power aumentato a 80 da 70
- Cooldown reduction aumentato a 20% da 10%
- Ora garantisce 10 mana regeneration per 5 seconds
- Will of the Ancients
- New recipe: Kage’s Lucky Pick + Hextech Revolver
- Costo totale in gold 2550 (costo di combinazione: 585)
- Twin Shadows
- Ability power ridotto a 40 da 50
- Magic resist aumentato a 40 da 30
- Movement speed aumentato a 6% da 5%
- Banner of Command
- Ability power ridotto a 40 da 50
- Ora garantisce 10% cooldown reduction
- Banshee’s Veil
- Combine cost aumentato a 600 da 490 (il costo totale adesso è 2610 invece di 2500)
- Health aumentato a 400 da 300
- Ninja Tabi
- Ritorna a ridurre il 10% damage da tutti gli attacchi base, invece che solamente dagli attacchi base dei campioni
- Liandry’s Torment
- Health aumentato a 300 da 200
- Ability power ridotto a 60 da 70
- Wooglet’s Witchcap
- Nuova ricetta: Blasting Wand + Blasting Wand + Chain Vest
- Costo totale in gold: 3500 (costo di combinazione: 1060)
- Armor ridotta a 40 da 50
- Hextech Sweeper
- New UNIQUE passive – Trap Detection: Le trappole nascoste dei nemici vengono rivelate.
- Grez’s Spectral Lantern
- Attack damage ridotto a 20 da 25
- Lightbringer – Remade!
- New recipe: Grez’s Spectral Lantern + Pickaxe
- Costo totale in gold 2425 (costo di combinazione: 300)
- +50 attack damage
- +20 armor
- +12% life steal
- UNIQUE passive – Vanquish: Gli attacchi base hanno il 20% di probabilità di infliggere 100 danni magici bonus (raddoppiato per i non-campioni)
- UNIQUE passive – Trap Detection: Le trappole nemiche nascoste vicine vengono rivelate
- UNIQUE active: Ricopre un’area bersaglio di una nebbia che rivela l’invisibilità e garantisce visione per 10 secondi (60 secondi di cooldown)
Masteries
- Pickpocket
- Ora mostra un timer dopo aver attaccato che mostra il tempo prima di poter riguadagnare i gold
Twisted Treeline
- Speed Shrine rimossa! Adesso c’è una Ghost Relic al suo posto.
- The Ghost Relic fa recuperare 94-315 health ed un pò di mana. Inoltre ti garantisce un piccolo boost alla velocità.
- The Ghost Relic rinasce a 1:55 e rinasce ogni 90 seconds.
- Nuovi oggetti disponibili in questa mappa
- Lightbringer
- Runic Bulwark
- Ohmwrecker
Proving Grounds
- Nuovi item disponibili in questa mappa
- Blade of the Ruined King
Co-op vs. AI
- I Bot adesso sono capaci di usare più facilmente gli oggetti attivabili.
- Aggiunto Darius alla Co-op vs. AI su tutte le mappe.
- Risolto un bug dove Shen Bot non lanciava Stand United.
- Co-op vs. AI adesso verrà visualizzato in modo corretto come un match Co-op vs. AI invece di un match 5v5 pvp.
Spectator Mode
- I gold totali con più di 3 cifre verranno mostrati con un punto che divide le cifre per avere una maggiore leggibilità
- Il posizionamento della camera diretta terrà conto delle barre di vita di Baron e Vilemaw
- Risolto un bug che faceva puntare la camera diretta sui campioni in fase di recallinga anche senza nemici nei paraggi
- Aggiunta una stringa che esce fuori nella modalità spettatore per l’acquisto di item potenti come l’Athene’s Unholy Grail e la Blade of the Ruined King
Ranked
- Aggiunta una nuova medaglia per i players ed in team che si trovano ancora nella prima fase delle ranked
- A tutti i players ed i team è stata assegnata questa medaglia in attesa dell’inizio della Season 3
UI
- Miglioramenti all’Item Shop
- Tenendo premuto CTRL mentre si clicca sulle categorie nella tab “Tutti gli Item” sarà possibile selezionare più categorie, come quando si utilizzano i check box.
- Risolto un bug per cui l’item shop ti faceva vedere come posseduto più volte un oggetto che hai attualmente
- Risolto un bug per cui gli item raccomandati venivano illuminati anche se non si avevano ancora i soldi per comprarli
- Risolto un bug per cui agli item che non possono essere venduti, veniva mostrato il valore di vendita
- Migliorata la reattività del doppio click per comprare gli oggetti
- Migliorate le prestazioni dell’item shop durante le fasi di aggiornamento degli items (apertura dello shop, ricerca, acquisto e vendita)
- Aggiustata la grafica dei bordi nella schermata del surrender
General
- Torri
- Ora danno priorità ai minion nel seguente ordine:
- Player-owned minions (ex: Tibbers, Zyra Plants)
- Super Minions, Cannon Minions
- Melee Minions
- Caster Minions
- Ora danno priorità ai minion nel seguente ordine:
- Aggiunta la personalizzazione dei comandi per gli oggetti che si castano da sè
- Aggiustai i comandi per Mostrare/Nascondere la HUD
- Cambiato il messaggio finale di “Fine Killing Spree” per far capire meglio che il numero mostrato è il numero di gold totali ricevuto per la kill
- Risolto un bug per cui i giocatori non potevano inviare messaggi nella chat a fine game
- Risolto un bug per cui i campioni affetti da cecità locale (Graves’s Smokescreen, Nocturne’s ultimate) possono attaccare i propri compagni
- La minimappa è stata migliorata
- Le wards vengono indicate sulla minimappa con icone speciali
- I giocatori sono evidenziati in blu quando recallano
- I giocatori sono evidenziati in arancione quando usano teleport
- Il teleport viene colorato in base al team di appartenenza
- Risolto un problema con le barre della vità nell’interfaccia del Team a sinistra che si aggiornavano troppo lentamente
- Risolto un problema nel momento in cui si compra un item leggendario (ex: Runic Bulwark, Blade fo the Ruined King) che consuma tutti i componenti di un tier inferiore invece di utilizzare solo quelli necessari per la ricetta
- Risolto un raro bug con alcune spell (ex: Ezreal’s Mystic Shot) che faceva avvenire un colpo critico non intenzionale
- Andando col mouse sopra la statistica dell’attack damage verrà mostrato il tuo range dell’auto attack
- Adesso si potrà sbloccare la telecamera mentre si tiene il mouse premuto sulla minimappa
- Pingare una torre nel tutorial di base non mostrerà più una stringa non riconosciuta
- Lo scatto di fotocamera che appare quando respawni può essere disabilitato impostanto “DisableCameraSnapOnRespawn=1” in Game.cfg
- Adesso si avranno alcuni secondo extra per completare una serie di kill se il bersaglio è l’ultimo membro del team vivo
- Mutare un player adesso permetterà di mutare anche il suo delle sue emote in gioco!
- Aggiunte delle scritte in chat di team per nuovi oggetti come Sightstone, Mikael’s Crucible and Ohmwrecker
- Risolto un bug che impediva di scrivere le durate dei buff nel frame giusto
Thresh, the Chain Warden
- Thresh is still undergoing PBE testing, and will be released at a later date. Stay tuned for more information on the Chain Warden!
Alistar
- Base movement speed increased to 330 from 325
- Headbutt
- Range increased to 650 from 600
Amumu
- Cursed Touch
- Magic resist reduction reduced at later levels to 15/20/25 from 15/25/35
Annie
- Disintegrate
- Mana cost reduced to 60/65/70/75/80 from 60/70/80/90/100
- Incinerate
- Targeting cone is now attached to Annie
- Molten Shield
- Cooldown reduced to 10 seconds from 16
- Duration reduced to 5 seconds from 8
Blitzcrank
- Mana Barrier
- Cooldown increased to 90 seconds from 60
- Rocket Grab
- Will now give vision when it hits a target
Cho’Gath
- Feral Scream
- Targeting cone is now attached to Cho’Gath
Corki
- Gatling Gun
- Mana cost reduced to 60/65/70/75/80 from 60/70/80/90/100
Diana
- Pale Cascade
- Orb detonation has been adjusted to better match Diana’s basic attack range
- Shield duration increased to 5 seconds from 4
- Lunar Rush
- Cast range increased to 825 from 750
Evelynn
- Hate Spike
- Mana cost increased to 16/22/28/34/40 from 14/18/22/26/30
- Bonus attack damage ratio increased to 0.5 from 0.4
- Ravage
- Damage reduced at later ranks to 35/55/75/95/115 from 35/60/85/110/135
- Bonus attack damage ratio increased to 0.5 from 0.4
- Agony’s Embrace
- Damage changed to 15/20/25% of the target’s current health from 15/20/25% of their max health
- Cooldown increased to 150/120/90 seconds from 120/90/60
- Cast range reduced to 650 from 800
Ezreal
- Base attack speed reduced to 0.625 from 0.665
Kassadin
- Force Pulse
- Fixed an issue where Force Pulse would sometimes fire backward after using Rift Walk.
Katarina
- Base movement speed reduced to 345 from 350
- Sinister Steel
- Movement speed adjusted to 15/20/25/30/35% from 12/20/28/36/44%
Kennen
- Basic attack has been retuned so it’s more responsive
Kha’Zix
- Unseen Threat
- Damage reduced at later levels to 15-190 from 15-220
- Slow reduced to 25% from 35%
- Taste Their Fear
- Bonus attack damage ratio reduced to 1.5 from 1.6
- Isolation bonus attack damage ratio reduced to 2.0 from 2.4
Lee Sin
- Safeguard
- Fixed a bug where the tooltip incorrectly stated that Lee Sin regained energy when the shield was broken
- Iron Will
- No longer grants armor while active
- Life steal and spell vamp increased to 5/10/15/20/25% from 5/9/13/17/21%
- Cripple
- Slow amount reduced at earlier ranks to 20/30/40/50/60% from 30/37.5/45/52.5/60%
- Range reduced to 600 from 800
Mordekaiser
- Siphon of Destruction
- Targeting cone is now attached to Mordekaiser
Nami
- Base movement speed increased to 335 from 330
- Aqua Prison
- Cooldown reduced to 14/13/12/11/10 seconds from 16/14.5/13/11.5/10
- Tidal Wave
- Missile speed increased to 850 from 750
Rengar
- Bonetooth Necklace
- Now grants +5 Attack Damage
- Unseen Predator
- Fixed a bug where Rengar could leap while rooted
- Savagery
- Attack speed duration increased to 4 seconds from 3
- Fixed a bug where Savagery could be used three times consecutively
- Battle Roar
- Empowered Battle Roar now heals for 60-400 (based on champion level) instead of 10% of his Rengar’s health
- Thrill of the Hunt
- Initial delay reduced to 1 second from 1.25 (still can be delayed up to 3 seconds)
- Stealth duration increased to 7 seconds from 5
Riven
- Base health regen reduced to 6 from 10.4
- Health regen per level reduced to 0.5 from 0.9
- Valor
- Shield amount increased to 70/100/130/160/190 from 60/90/120/150/180
- Blade of the Exile
- Cooldown increased to 110/80/50 seconds from 75/60/45
- Targeting cone is now attached to Riven
Shaco
- Hallucinate
- Controlling the clone no longer reveals Shaco in brush
- Fixed a bug that prevented Shaco from casting Hallucinate for the rest of the game in certain circumstances
Syndra
- Transcendent
- Now increases range on Unleashed Power by 75 at max rank
- Scatter the Weak
- Cooldown reduced at later ranks to 18/16.5/15/13.5/12 seconds from 18/17/16/15/14
Talon
- Noxian Diplomacy
- Bleed damage reduced to 10/20/30/40/50 from 18/36/54/72/90
- Bleed bonus attack damage ratio reduced to 1 from 1.2
- Cutthroat
- Fixed a bug where the damage amplification did not actually apply
- Fixed an bug that sometimes caused Talon’s Rake to fire backwards after using Cutthroat.
- Shadow Assault
- Damage reduced at later ranks to 120/170/220 from 120/190/260
- Bonus attack damage ratio reduced to 0.75 from 0.9
Udyr
- Monkey’s Agility
- Now additionally increases Udyr’s armor and magic resist by 4% per stack
Vi
- Vault Breaker
- Fixed a bug where Vault Breaker would sometimes not refund mana or cooldown when interrupted
- Fixed a bug where interrupting Vault Breaker would sometimes render Vi unable to cast spells
- Fixed a bug where Vault Breaker’s stun duration was sometimes shorter than intended
- Fixed a bug where Vi would sometimes stop attacking after hitting a champion with Vault Breaker
- Excessive Force
- Increased the responsiveness of Vi’s attacks after using Excessive Force
- Assault and Battery
- Fixed a bug where targets could cast spells after being knocked into the air
- Fixed a bug where characters with stealth could cause Assault and Battery to miss
- Fixed a bug where damage was not applied to targets immune to disable effects
Ziggs
- Short Fuse
- The cooldown indicator now more accurately shows when Short Fuse is available.
Summoner’s Rift
- Jungle
- Wraith
- Base gold increased to 30 from 25
- Base health increased to 1000 from 750
- Lesser Wraith
- Base health reduced to 150 from 250
- Giant Wolf
- Base gold increased to 55 from 40
- Base health increased to 1100 from 900
- Wolf
- Base health reduced to 200 from 300
- Golem
- Base gold increased to 55 from 45
- Base health increased to 1200 from 1000
- Small Golem
- Base health reduced to 300 from 500
- Wraith
Items
- Item tooltips have been revised to improve consistency
- Manamune
- Attack damage increased to 20 from 10
- Archangel’s Staff
- Ability power increased to 60 from 50
- Mana charge amount increased to 6 from 5
- Crystalline Flask
- Cost increased to 345 from 225
- Now restores 120 health and 60 mana over 12 seconds from 100 health and 40 mana over 10 seconds per charge
- Mikael’s Crucible
- Can no longer target allied minions
- Last Whisper
- Combine cost increased to 1025 from 860 (total cost is now 2300 from 2135)
- Hextech Gunblade
- Spell vamp is now UNIQUE
- Iceborne Gauntlet
- Duration of slow field reduced to 2 seconds from 3
- Slow percentage reduced to 30% from 35%
- Slowing field now displays team color rings
- Philosopher’s Stone
- Now correctly grants 5 gold per 10 seconds (was 4 gold per 10 seconds)
- Enchantment: Homeguard
- Homeguard now works immediately after purchasing the enchant
- Spirit of the Elder Lizard
- Now grants +10% cooldown reduction
- Spirit of the Spectral Wraith
- Ability power increased to 50 from 40
- Cooldown reduction is no longer UNIQUE
- Sanguine Blade
- Combine cost reduced to 500 gold from 800
- Attack damage increased to 65 from 60
- Attack damage per stack increased to 6 from 5
- Max stacks reduced to 5 from 7
- Blackfire Torch
- New recipe: Kage’s Lucky Pick + Fiendish Codex + Haunting Guise
- Total gold cost: 3950 (combine cost: 700)
- Ability power increased to 80 from 70
- Cooldown reduction increased to 20% from 10%
- Now grants 10 mana regeneration per 5 seconds
- Will of the Ancients
- New recipe: Kage’s Pick + Hextech Revolver
- Total gold cost is now 2550 (combine cost: 585)
- Twin Shadows
- Ability power reduced to 40 from 50
- Magic resist increased to 40 from 30
- Movement speed increased to 6% from 5%
- Banner of Command
- Ability power reduced to 40 from 50
- Now grants 10% cooldown reduction
- Banshee’s Veil
- Combine cost increased to 600 from 490 (total cost is now 2610 from 2500)
- Health increased to 400 from 300
- Ninja Tabi
- Once again reduces 10% damage from all basic attacks, rather than only champion basic attacks
- Liandry’s Torment
- Health increased to 300 from 200
- Ability power reduced to 60 from 70
- Wooglet’s Witchcap
- New recipe: Blasting Wand + Blasting Wand + Chain Vest
- Total gold cost: 3500 (combine cost: 1060)
- Armor reduced to 40 from 50
- Hextech Sweeper
- New UNIQUE passive – Trap Detection: Nearby stealthed enemy traps are revealed
- Grez’s Spectral Lantern
- Attack damage reduced to 20 from 25
- Lightbringer – Remade!
- New recipe: Grez’s Spectral Lantern + Pickaxe
- Total gold cost: 2425 (combine cost: 300)
- +50 attack damage
- +20 armor
- +12% life steal
- UNIQUE passive – Vanquish: Basic attacks have a 20% chance to deal 100 bonus magic damage (doubled for non-champions)
- UNIQUE passive – Trap Detection: Nearby stealthed enemy traps are revealed
- UNIQUE active: Cover s a target area in a stealth-detecting mist that grants vision for 10 seconds (60 second cooldown)
Masteries
- Pickpocket
- Now displays a buff timer after attacking to show the time before gold can be earned again
Twisted Treeline
- Speed Shrine removed! There’s now a Ghost Relic in its place.
- The Ghost Relic replenishes 94-315 health and a small amount of your ability resource. It also grants a brief speed boost.
- The Ghost Relic spawns at 1:55 and respawns every 90 seconds.
- New items now available
- Lightbringer
- Runic Bulwark
- Ohmwrecker
Proving Grounds
- New items now available
- Blade of the Ruined King
Co-op vs. AI
- Bots are now more likely to use activatable items.
- Added Darius Bot to Co-op vs. AI on all maps.
- Fixed a bug where Shen Bot wasn’t casting Stand United.
- Co-op vs. AI will now properly display as a co-op vs. AI match instead of a 5v5 pvp match.
Spectator
- Gold totals with more than three digits will now include punctuation for easier readability
- Directed camera positioning will now take the health bars for Baron and Vilemaw into account
- Fixed a bug that could cause directed camera to focus on recalling champions even with no enemies nearby
- Added spectator chat callouts for powerful items such as Athene’s Unholy Grail and Blade of the Ruined King
Ranked
- Added a new provisional medal for players and teams that are in their placement matches
- All players and teams have been temporarily set to this medal in preparation for Season 3
UI
- Improvements to the item shop
- Holding the CTRL key while clicking on categories in the All Items tab will now select multiple categories, similar to using the check boxes
- Fixed a bug where the item shop could show you as owning more of an item than you actually have
- Fixed a bug where items in the recommended item pane would light up even if you couldn’t afford the item
- Fixed a bug where items that could not be sold were showing a sell value
- Improved the responsiveness of double clicking to purchase items
- Improved the performance of the item shop during various item updates (opening the item shop, searching, purchasing and selling)
- Adjusted the graphics for the borders on vote tallies in the surrender display
General
- Turrets
- Now prioritize minions in the following order:
- Player-owned minions (ex: Tibbers, Zyra Plants)
- Super Minions, Cannon Minions
- Melee Minions
- Caster Minions
- Now prioritize minions in the following order:
- Added keybindings for Self Casting Items
- Fixed keybinding for Show/Hide HUD
- Changed the “Ended Killing Spree” chat messages to better indicate that the number shown is the total gold received for the kill
- Fixed a bug where players couldn’t send chat messages at end of game
- Fixed a bug where champions affected by near-sightedness (Graves’s Smokescreen, Nocturne’s ultimate) could attack their team mates
- The Minimap has been improved:
- Wards now show special icons on the minimap
- Players are outlined in blue while recalling
- Players are outlined in orange while using teleport
- Teleport is now colored based on enemy/ally team
- Fixed an issue that was causing player health bars and ultimate indicators in the team UI to update too slowly
- Fixed an issue where purchasing a legendary item (ex: Runic Bulwark, Blade of the Ruined King) would consume all components of a lower tier instead of just those necessary for the recipe
- Fixed a rare issue where certain spells (ex: Ezreal’s Mystic Shot) could land an unintentional critical hit
- Hovering over your attack damage stat will display your champion’s auto attack range
- You may now unlock the game camera while holding down your mouse button on the minimap
- Pinging a tower in the basic tutorial will no longer display an unlocalized string
- The camera snap that occurs when you respawn can be disabled by setting “DisableCameraSnapOnRespawn=1” in Game.cfg
- You now have a few extra seconds to finish a kill streak if the target is the last member of the team alive
- Muting a player will now mute that player’s emote sounds
- Added teammate chat callouts for new items such as Sightstone, Mikael’s Crucible and Ohmwrecker
- Fixed a bug preventing buff durations from drawing on the target frame