Patch Notes Preseason – Update 2Preseason Balance Update 2 Patch Notes

2
860

Thresh, the Chain Warden

  • Thresh è in fase di testing ed approderà nella Summoner’s Rift successivamente.

Alistar

  • Movement Speed aumentato a 330 da 325
  • Headbutt
    • Range aumentato a 650 da 600

Amumu

  • Cursed Touch
    • Riduzione Magic Resist ridotta a 15/20/25 da 15/25/35

Annie

  • Disintegrate
    • Costo ridotto a 60/65/70/75/80 da 60/70/80/90/100
  • Incinerate
    • Il cono di attivazione dell’abilità è attaccato ad Annie.
  • Molten Shield
    • Cooldown ridotto a 10 secondi da 16
    • Durata ridotta a 5 secondi da 8

Blitzcrank

  • Mana Barrier
    • Cooldown aumentato a 90 secondi da 60
  • Rocket Grab
    • Conferisce visione del bersaglio

Cho’Gath

  • Feral Scream
    • Il cono di attivazione dell’abilità è attaccato a Cho’Gath.

Corki

  • Gatling Gun
    • Costo ridotto a 60/65/70/75/80 da 60/70/80/90/100

Diana

  • Pale Cascade
    • Raggio di detonazione modificato per combaciare con il raggio dell’attacco di Diana
    • Durata dello Scudo aumentata a 5 secondi da 4
  • Lunar Rush
    • Raggio aumentato a 825 da 750

Evelynn

  • Hate Spike
    • Costo aumentato a 16/22/28/34/40 da 14/18/22/26/30
    • Rateo AD aumentato a 0.5 da 0.4
  • Ravage
    • Danno ridotto 35/55/75/95/115 da 35/60/85/110/135
    • Rateo AD aumentato a 0.5 da 0.4
  • Agony’s Embrace
    • Danno modificato in 15/20/25% degli HP attuali dell’avversario da 15/20/25% degli HP massimi
    • Cooldown aumentato a 150/120/90 secondi da 120/90/60
    • Raggio ridotto a 650 da 800

Ezreal

  • Attack Speed ridotto a 0.625 da 0.665

Kassadin

  • Force Pulse
    • Risolto un bug con Force Pulse che a volte veniva attivata alle spalle di Kassadin dopo il Riftwalk.

Katarina

  • Movement Speed ridotto a 345 da 350
  • Sinister Steel
    • Movement speed modificato in 15/20/25/30/35% da 12/20/28/36/44%

Kennen

  • Modificato l’animazione d’attacco per renderla più reattiva.

Kha’Zix

  • Unseen Threat
    • Danno ridotto a 15-190 da 15-220
    • Slow ridotto a 25% da 35%
  • Taste Their Fear
    • Rateo AD ridotto a 1.5 da 1.6
    • Rateo bonus per bersagli Isolati ridotto a 2.0 da 2.4

Lee Sin

  • Safeguard
    • Modificata la descrizione che indicava un guadagno di Energy alla distruzione dello scudo
  • Iron Will
    • Non dona più armor
    • Life steal e spell vamp aumentato a 5/10/15/20/25% da 5/9/13/17/21%
  • Cripple
    • Slow ridotto a 20/30/40/50/60% da 30/37.5/45/52.5/60%
    • Raggio ridotto a 600 da 800

Mordekaiser

  • Siphon of Destruction
    • Il cono di attivazione dell’abilità è attaccato a Mordekaiser.

Nami

  • Movement speed aumentato a 335 da 330
  • Aqua Prison
    • Cooldown ridotto a 14/13/12/11/10 secondi da 16/14.5/13/11.5/10
  • Tidal Wave
    • Velocità proiettile aumentata a 850 da 750

Rengar

  • Bonetooth Necklace
    • Dona +5 Attack Damage
  • Unseen Predator
    • Risolto un bug per cui Rengar poteva saltare se bloccato.
  • Savagery
    • Durata Attack speed bonus aumentato a 4 secondi da 3
    • Risolto un bug che permetteva l’utilizzo di Savagery 3 volte di fila
  • Battle Roar
    • Battle Roar cura di 60-400 anzichè 10% degli HP di Rengar
  • Thrill of the Hunt
    • Ritardo iniziale ridotto a 1 secondo da 1.25
    • Durata Stealth aumentata a 7 secondi da 5

Riven

  • Health regen ridotto a 6 da 10.4
  • Health regen per livello ridotto a 0.5 da 0.9
  • Valor
    • Scudo aumentato a 70/100/130/160/190 da 60/90/120/150/180
  • Blade of the Exile
    • Cooldown aumentato a 110/80/50 secondi da 75/60/45
    • Il cono di attivazione dell’abilità è attaccato a Riven.

Shaco

  • Hallucinate
    • Shaco non viene più rivelato mentre controlla il clone dal cespuglio
    • Risolto un bug che bloccava permanente l’uso dell’abilità in alcune circostanze

Syndra

  • Transcendent
    • Aumenta il raggio di Unleashed Power di 75 al livello massimo
  • Scatter the Weak
    • Cooldown ridotto a 18/16.5/15/13.5/12 secondi da 18/17/16/15/14

Talon

  • Noxian Diplomacy
    • Bleed danno ridotto a 10/20/30/40/50 da 18/36/54/72/90
    • Bleed rateo AD ridotto a 1 da 1.2
  • Cutthroat
    • Risolto un bug che non applicava l’amplificazione dele danno
    • Risolto un bug per cui dopo l’uso di Cutthroat, Rake veniva attivato nella direzione opposta.
  • Shadow Assault
    • Danno ridotto ai livelli più alti a 120/170/220 da 120/190/260
    • Bonus attack damage ratio ridotto a 0.75 da 0.9

Udyr

  • Monkey’s Agility
    • Come effetto aggiuntivo aumenta l’armatura e la magic resist di Udyr del 4% per stack

Vi

  • Vault Breaker
    • Risolto un bug per il quale Vault Breaker a volte non rimborsava il mana quando veniva interrotto
    • Risolto un bug per il quale quando si interrompeva Vi durante il Vault Breaker veniva impossibilitata dal lanciare spell
    • Risolto un bug per cui la durata dello stun di Vault Breaker a volte era più breve di quanto doveva essere
    • Risolto un bug per cui Vi fermava il suo attacco dopo aver colpito un campione con Vault Breaker
  • Excessive Force
    • Aumenta la velocità di risposta degli attacchi di Vi dopo aver usato Excessive Force
  • Assault and Battery
    • Risolto un bug per cui i bersagli potevano lanciare spell dopo esser stati lanciati in aria
    • Risolto un bug in cui un personaggio con l’invisibilità poteva evitare Assault and Battery
    • Risolto un bug per cui il danno non veniva applicato ai bersagli immuni ai disables

Ziggs

  • Short Fuse
    • L’indicatore del cooldown ora mostra più dettagliatamente quando sarà disponibile Short Fuse.

Summoner’s Rift

  • Jungle
    • Wraith
      • Base gold aumentato a 30 da 25
      • Base health aumentato a 1000 da 750
    • Lesser Wraith
      • Base health ridotto a 150 da 250
    • Giant Wolf
      • Base gold aumentato a 55 da 40
      • Base health aumentato a 1100 da 900
    • Wolf
      • Base health ridotto a 200 da 300
    • Golem
      • Base gold aumentato a 55 da 45
      • Base health aumentato a 1200 da 1000
    • Small Golem
      • Base health ridotto a 300 da 500

Items

  • Le descrizioni degli item sono state migliorate per aumentarne l’utilità
  • Manamune
    • Attack damage aumentato a 20 da 10
  • Archangel’s Staff
    • Ability power aumentato a 60 da 50
    • Mana charge amount aumentato a 6 da 5
  • Crystalline Flask
    • Cost aumentato a 345 da 225
    • Ora ripristina 120 health e 60 mana in 12 secondi da 100 health e 40 mana in 10 seocondi per ogni carica
  • Mikael’s Crucible
    • Non può più bersagliare minion alleati
  • Last Whisper
    • Il costo per combinare è aumentato a 1025 da 860 (il costo totale è diventato 2300 invece di 2135)
  • Hextech Gunblade
    • Spell vamp è UNICA
  • Iceborne Gauntlet
    • La durata del campo di slow viene ridotta a 2 secondi da 3
    • Percentuale di slow ridotta a 30% da 35%
    • Il campo di slow adesso mostra degli anelli del colore del team
  • Philosopher’s Stone
    • Adesso garantisce correttamente 5 gold per 10 secondi (erano 4 gold per 10 seconds)
  • Enchantment: Homeguard
    • Homeguard adesso entra in funzione da subito una volta comprato l’incantamento
  • Spirit of the Elder Lizard
    • Ora garantisce +10% cooldown reduction
  • Spirit of the Spectral Wraith
    • Ability power aumentato a 50 da 40
    • Cooldown reduction non è più UNICA
  • Sanguine Blade
    • Costo di combinazione ridotto a  500 gold da 800
    • Attack damage aumentato a 65 da 60
    • Attack damage per stack aumentato a 6 da 5
    • Stack massimi ridotti a 5 da 7
  • Blackfire Torch
    • Nuova Ricetta: Kage’s Lucky Pick + Fiendish Codex + Haunting Guise
    • Costo totale in gold: 3950 (costo di combinazione: 700)
    • Ability power aumentato a 80 da 70
    • Cooldown reduction aumentato a 20% da 10%
    • Ora garantisce 10 mana regeneration per 5 seconds
  • Will of the Ancients
    • New recipe: Kage’s Lucky Pick + Hextech Revolver
    • Costo totale in gold 2550 (costo di combinazione: 585)
  • Twin Shadows
    • Ability power ridotto a 40 da 50
    • Magic resist aumentato a 40 da 30
    • Movement speed aumentato a 6% da 5%
  • Banner of Command
    • Ability power ridotto a 40 da 50
    • Ora garantisce 10% cooldown reduction
  • Banshee’s Veil
    • Combine cost aumentato a 600 da 490 (il costo totale adesso è 2610 invece di 2500)
    • Health aumentato a 400 da 300
  • Ninja Tabi
    • Ritorna a ridurre il 10% damage da tutti gli attacchi base, invece che solamente dagli attacchi base dei campioni
  • Liandry’s Torment
    • Health aumentato a 300 da 200
    • Ability power ridotto a 60 da 70
  • Wooglet’s Witchcap
    • Nuova ricetta: Blasting Wand + Blasting Wand + Chain Vest
    • Costo totale in gold: 3500 (costo di combinazione: 1060)
    • Armor ridotta a 40 da 50
  • Hextech Sweeper
    • New UNIQUE passive – Trap Detection: Le trappole nascoste dei nemici vengono rivelate.
  • Grez’s Spectral Lantern
    • Attack damage ridotto a 20 da 25
  • Lightbringer – Remade!
    • New recipe: Grez’s Spectral Lantern + Pickaxe
    • Costo totale in gold 2425 (costo di combinazione: 300)
    • +50 attack damage
    • +20 armor
    • +12% life steal
    • UNIQUE passive – Vanquish: Gli attacchi base hanno il 20% di probabilità di infliggere 100 danni magici bonus (raddoppiato per i non-campioni)
    • UNIQUE passive – Trap Detection: Le trappole nemiche nascoste vicine vengono rivelate
    • UNIQUE active: Ricopre un’area bersaglio di una nebbia che rivela l’invisibilità e garantisce visione per 10 secondi (60 secondi di cooldown)

Masteries

  • Pickpocket
    • Ora mostra un timer dopo aver attaccato che mostra il tempo prima di poter riguadagnare i gold

Twisted Treeline

  • Speed Shrine rimossa! Adesso c’è una Ghost Relic al suo posto.
    • The Ghost Relic fa recuperare 94-315 health ed un pò di mana. Inoltre ti garantisce un piccolo boost alla velocità.
    • The Ghost Relic rinasce a 1:55 e rinasce ogni 90 seconds.
  • Nuovi oggetti disponibili in questa mappa
    • Lightbringer
    • Runic Bulwark
    • Ohmwrecker

Proving Grounds

  • Nuovi item disponibili in questa mappa
    • Blade of the Ruined King

Co-op vs. AI

  • I Bot adesso sono capaci di usare più facilmente gli oggetti attivabili.
  • Aggiunto Darius alla Co-op vs. AI su tutte le mappe.
  • Risolto un bug dove Shen Bot non lanciava Stand United.
  • Co-op vs. AI adesso verrà visualizzato in modo corretto come un match Co-op vs. AI invece di un match 5v5 pvp.

Spectator Mode

  • I gold totali con più di 3 cifre verranno mostrati con un punto che divide le cifre per avere una maggiore leggibilità
  • Il posizionamento della camera diretta terrà conto delle barre di vita di Baron e Vilemaw
  • Risolto un bug che faceva puntare la camera diretta sui campioni in fase di recallinga anche senza nemici nei paraggi
  • Aggiunta una stringa che esce fuori nella modalità spettatore per l’acquisto di item potenti come l’Athene’s Unholy Grail e la Blade of the Ruined King

Ranked

  • Aggiunta una nuova medaglia per i players ed in team che si trovano ancora nella prima fase delle ranked
    • A tutti i players ed i team è stata assegnata questa medaglia in attesa dell’inizio della Season 3

UI

  • Miglioramenti all’Item Shop
    • Tenendo premuto CTRL mentre si clicca sulle categorie nella tab “Tutti gli Item” sarà possibile selezionare più categorie, come quando si utilizzano i check box.
    • Risolto un bug per cui l’item shop ti faceva vedere come posseduto più volte un oggetto che hai attualmente
    • Risolto un bug per cui gli item raccomandati venivano illuminati anche se non si avevano ancora i soldi per comprarli
    • Risolto un bug per cui agli item che non possono essere venduti, veniva mostrato il valore di vendita
    • Migliorata la reattività del doppio click per comprare gli oggetti
    • Migliorate le prestazioni dell’item shop durante le fasi di aggiornamento degli items (apertura dello shop, ricerca, acquisto e vendita)
  • Aggiustata la grafica dei bordi nella schermata del surrender

General

  • Torri
    • Ora danno priorità ai minion nel seguente ordine:
      • Player-owned minions (ex: Tibbers, Zyra Plants)
      • Super Minions, Cannon Minions
      • Melee Minions
      • Caster Minions
  • Aggiunta la personalizzazione dei comandi per gli oggetti che si castano da sè
  • Aggiustai i comandi per Mostrare/Nascondere la HUD
  • Cambiato il messaggio finale di “Fine Killing Spree” per far capire meglio che il numero mostrato è il numero di gold totali ricevuto per la kill
  • Risolto un bug per cui i giocatori non potevano inviare messaggi nella chat a fine game
  • Risolto un bug per cui i campioni affetti da cecità locale (Graves’s Smokescreen, Nocturne’s ultimate) possono attaccare i propri compagni
  • La minimappa è stata migliorata
    • Le wards vengono indicate sulla minimappa con icone speciali
    • I giocatori sono evidenziati in blu quando recallano
    • I giocatori sono evidenziati in arancione quando usano teleport
  • Il teleport viene colorato in base al team di appartenenza
  • Risolto un problema con le barre della vità nell’interfaccia del Team a sinistra che si aggiornavano troppo lentamente
  • Risolto un problema nel momento in cui si compra un item leggendario (ex: Runic Bulwark, Blade fo the Ruined King) che consuma tutti i componenti di un tier inferiore invece di utilizzare solo quelli necessari per la ricetta
  • Risolto un raro bug con alcune spell (ex: Ezreal’s Mystic Shot) che faceva avvenire un colpo critico non intenzionale
  • Andando col mouse sopra la statistica dell’attack damage verrà mostrato il tuo range dell’auto attack
  • Adesso si potrà sbloccare la telecamera mentre si tiene il mouse premuto sulla minimappa
  • Pingare una torre nel tutorial di base non mostrerà più una stringa non riconosciuta
  • Lo scatto di fotocamera che appare quando respawni può essere disabilitato impostanto “DisableCameraSnapOnRespawn=1” in Game.cfg
  • Adesso si avranno alcuni secondo extra per completare una serie di kill se il bersaglio è l’ultimo membro del team vivo
  • Mutare un player adesso permetterà di mutare anche il suo delle sue emote in gioco!
  • Aggiunte delle scritte in chat di team per nuovi oggetti come Sightstone, Mikael’s Crucible and Ohmwrecker
  • Risolto un bug che impediva di scrivere le durate dei buff nel frame giusto

Thresh, the Chain Warden

  • Thresh is still undergoing PBE testing, and will be released at a later date. Stay tuned for more information on the Chain Warden!

Alistar

  • Base movement speed increased to 330 from 325
  • Headbutt
    • Range increased to 650 from 600

Amumu

  • Cursed Touch
    • Magic resist reduction reduced at later levels to 15/20/25 from 15/25/35

Annie

  • Disintegrate
    • Mana cost reduced to 60/65/70/75/80 from 60/70/80/90/100
  • Incinerate
    • Targeting cone is now attached to Annie
  • Molten Shield
    • Cooldown reduced to 10 seconds from 16
    • Duration reduced to 5 seconds from 8

Blitzcrank

  • Mana Barrier
    • Cooldown increased to 90 seconds from 60
  • Rocket Grab
    • Will now give vision when it hits a target

Cho’Gath

  • Feral Scream
    • Targeting cone is now attached to Cho’Gath

Corki

  • Gatling Gun
    • Mana cost reduced to 60/65/70/75/80 from 60/70/80/90/100

Diana

  • Pale Cascade
    • Orb detonation has been adjusted to better match Diana’s basic attack range
    • Shield duration increased to 5 seconds from 4
  • Lunar Rush
    • Cast range increased to 825 from 750

Evelynn

  • Hate Spike
    • Mana cost increased to 16/22/28/34/40 from 14/18/22/26/30
    • Bonus attack damage ratio increased to 0.5 from 0.4
  • Ravage
    • Damage reduced at later ranks to 35/55/75/95/115 from 35/60/85/110/135
    • Bonus attack damage ratio increased to 0.5 from 0.4
  • Agony’s Embrace
    • Damage changed to 15/20/25% of the target’s current health from 15/20/25% of their max health
    • Cooldown increased to 150/120/90 seconds from 120/90/60
    • Cast range reduced to 650 from 800

Ezreal

  • Base attack speed reduced to 0.625 from 0.665

Kassadin

  • Force Pulse
    • Fixed an issue where Force Pulse would sometimes fire backward after using Rift Walk.

Katarina

  • Base movement speed reduced to 345 from 350
  • Sinister Steel
    • Movement speed adjusted to 15/20/25/30/35% from 12/20/28/36/44%

Kennen

  • Basic attack has been retuned so it’s more responsive

Kha’Zix

  • Unseen Threat
    • Damage reduced at later levels to 15-190 from 15-220
    • Slow reduced to 25% from 35%
  • Taste Their Fear
    • Bonus attack damage ratio reduced to 1.5 from 1.6
    • Isolation bonus attack damage ratio reduced to 2.0 from 2.4

Lee Sin

  • Safeguard
    • Fixed a bug where the tooltip incorrectly stated that Lee Sin regained energy when the shield was broken
  • Iron Will
    • No longer grants armor while active
    • Life steal and spell vamp increased to 5/10/15/20/25% from 5/9/13/17/21%
  • Cripple
    • Slow amount reduced at earlier ranks to 20/30/40/50/60% from 30/37.5/45/52.5/60%
    • Range reduced to 600 from 800

Mordekaiser

  • Siphon of Destruction
    • Targeting cone is now attached to Mordekaiser

Nami

  • Base movement speed increased to 335 from 330
  • Aqua Prison
    • Cooldown reduced to 14/13/12/11/10 seconds from 16/14.5/13/11.5/10
  • Tidal Wave
    • Missile speed increased to 850 from 750

Rengar

  • Bonetooth Necklace
    • Now grants +5 Attack Damage
  • Unseen Predator
    • Fixed a bug where Rengar could leap while rooted
  • Savagery
    • Attack speed duration increased to 4 seconds from 3
    • Fixed a bug where Savagery could be used three times consecutively
  • Battle Roar
    • Empowered Battle Roar now heals for 60-400 (based on champion level) instead of 10% of his Rengar’s health
  • Thrill of the Hunt
    • Initial delay reduced to 1 second from 1.25 (still can be delayed up to 3 seconds)
    • Stealth duration increased to 7 seconds from 5

Riven

  • Base health regen reduced to 6 from 10.4
  • Health regen per level reduced to 0.5 from 0.9
  • Valor
    • Shield amount increased to 70/100/130/160/190 from 60/90/120/150/180
  • Blade of the Exile
    • Cooldown increased to 110/80/50 seconds from 75/60/45
    • Targeting cone is now attached to Riven

Shaco

  • Hallucinate
    • Controlling the clone no longer reveals Shaco in brush
    • Fixed a bug that prevented Shaco from casting Hallucinate for the rest of the game in certain circumstances

Syndra

  • Transcendent
    • Now increases range on Unleashed Power by 75 at max rank
  • Scatter the Weak
    • Cooldown reduced at later ranks to 18/16.5/15/13.5/12 seconds from 18/17/16/15/14

Talon

  • Noxian Diplomacy
    • Bleed damage reduced to 10/20/30/40/50 from 18/36/54/72/90
    • Bleed bonus attack damage ratio reduced to 1 from 1.2
  • Cutthroat
    • Fixed a bug where the damage amplification did not actually apply
    • Fixed an bug that sometimes caused Talon’s Rake to fire backwards after using Cutthroat.
  • Shadow Assault
    • Damage reduced at later ranks to 120/170/220 from 120/190/260
    • Bonus attack damage ratio reduced to 0.75 from 0.9

Udyr

  • Monkey’s Agility
    • Now additionally increases Udyr’s armor and magic resist by 4% per stack

Vi

  • Vault Breaker
    • Fixed a bug where Vault Breaker would sometimes not refund mana or cooldown when interrupted
    • Fixed a bug where interrupting Vault Breaker would sometimes render Vi unable to cast spells
    • Fixed a bug where Vault Breaker’s stun duration was sometimes shorter than intended
    • Fixed a bug where Vi would sometimes stop attacking after hitting a champion with Vault Breaker
  • Excessive Force
    • Increased the responsiveness of Vi’s attacks after using Excessive Force
  • Assault and Battery
    • Fixed a bug where targets could cast spells after being knocked into the air
    • Fixed a bug where characters with stealth could cause Assault and Battery to miss
    • Fixed a bug where damage was not applied to targets immune to disable effects

Ziggs

  • Short Fuse
    • The cooldown indicator now more accurately shows when Short Fuse is available.

Summoner’s Rift

  • Jungle
    • Wraith
      • Base gold increased to 30 from 25
      • Base health increased to 1000 from 750
    • Lesser Wraith
      • Base health reduced to 150 from 250
    • Giant Wolf
      • Base gold increased to 55 from 40
      • Base health increased to 1100 from 900
    • Wolf
      • Base health reduced to 200 from 300
    • Golem
      • Base gold increased to 55 from 45
      • Base health increased to 1200 from 1000
    • Small Golem
      • Base health reduced to 300 from 500

Items

  • Item tooltips have been revised to improve consistency
  • Manamune
    • Attack damage increased to 20 from 10
  • Archangel’s Staff
    • Ability power increased to 60 from 50
    • Mana charge amount increased to 6 from 5
  • Crystalline Flask
    • Cost increased to 345 from 225
    • Now restores 120 health and 60 mana over 12 seconds from 100 health and 40 mana over 10 seconds per charge
  • Mikael’s Crucible
    • Can no longer target allied minions
  • Last Whisper
    • Combine cost increased to 1025 from 860 (total cost is now 2300 from 2135)
  • Hextech Gunblade
    • Spell vamp is now UNIQUE
  • Iceborne Gauntlet
    • Duration of slow field reduced to 2 seconds from 3
    • Slow percentage reduced to 30% from 35%
    • Slowing field now displays team color rings
  • Philosopher’s Stone
    • Now correctly grants 5 gold per 10 seconds (was 4 gold per 10 seconds)
  • Enchantment: Homeguard
    • Homeguard now works immediately after purchasing the enchant
  • Spirit of the Elder Lizard
    • Now grants +10% cooldown reduction
  • Spirit of the Spectral Wraith
    • Ability power increased to 50 from 40
    • Cooldown reduction is no longer UNIQUE
  • Sanguine Blade
    • Combine cost reduced to 500 gold from 800
    • Attack damage increased to 65 from 60
    • Attack damage per stack increased to 6 from 5
    • Max stacks reduced to 5 from 7
  • Blackfire Torch
    • New recipe: Kage’s Lucky Pick + Fiendish Codex + Haunting Guise
    • Total gold cost: 3950 (combine cost: 700)
    • Ability power increased to 80 from 70
    • Cooldown reduction increased to 20% from 10%
    • Now grants 10 mana regeneration per 5 seconds
  • Will of the Ancients
    • New recipe: Kage’s Pick + Hextech Revolver
    • Total gold cost is now 2550 (combine cost: 585)
  • Twin Shadows
    • Ability power reduced to 40 from 50
    • Magic resist increased to 40 from 30
    • Movement speed increased to 6% from 5%
  • Banner of Command
    • Ability power reduced to 40 from 50
    • Now grants 10% cooldown reduction
  • Banshee’s Veil
    • Combine cost increased to 600 from 490 (total cost is now 2610 from 2500)
    • Health increased to 400 from 300
  • Ninja Tabi
    • Once again reduces 10% damage from all basic attacks, rather than only champion basic attacks
  • Liandry’s Torment
    • Health increased to 300 from 200
    • Ability power reduced to 60 from 70
  • Wooglet’s Witchcap
    • New recipe: Blasting Wand + Blasting Wand + Chain Vest
    • Total gold cost: 3500 (combine cost: 1060)
    • Armor reduced to 40 from 50
  • Hextech Sweeper
    • New UNIQUE passive – Trap Detection: Nearby stealthed enemy traps are revealed
  • Grez’s Spectral Lantern
    • Attack damage reduced to 20 from 25
  • Lightbringer – Remade!
    • New recipe: Grez’s Spectral Lantern + Pickaxe
    • Total gold cost: 2425 (combine cost: 300)
    • +50 attack damage
    • +20 armor
    • +12% life steal
    • UNIQUE passive – Vanquish: Basic attacks have a 20% chance to deal 100 bonus magic damage (doubled for non-champions)
    • UNIQUE passive – Trap Detection: Nearby stealthed enemy traps are revealed
    • UNIQUE active: Cover s a target area in a stealth-detecting mist that grants vision for 10 seconds (60 second cooldown)

Masteries

  • Pickpocket
    • Now displays a buff timer after attacking to show the time before gold can be earned again

Twisted Treeline

  • Speed Shrine removed! There’s now a Ghost Relic in its place.
    • The Ghost Relic replenishes 94-315 health and a small amount of your ability resource. It also grants a brief speed boost.
    • The Ghost Relic spawns at 1:55 and respawns every 90 seconds.
  • New items now available
    • Lightbringer
    • Runic Bulwark
    • Ohmwrecker

Proving Grounds

  • New items now available
    • Blade of the Ruined King

Co-op vs. AI

  • Bots are now more likely to use activatable items.
  • Added Darius Bot to Co-op vs. AI on all maps.
  • Fixed a bug where Shen Bot wasn’t casting Stand United.
  • Co-op vs. AI will now properly display as a co-op vs. AI match instead of a 5v5 pvp match.

Spectator

  • Gold totals with more than three digits will now include punctuation for easier readability
  • Directed camera positioning will now take the health bars for Baron and Vilemaw into account
  • Fixed a bug that could cause directed camera to focus on recalling champions even with no enemies nearby
  • Added spectator chat callouts for powerful items such as Athene’s Unholy Grail and Blade of the Ruined King

Ranked

  • Added a new provisional medal for players and teams that are in their placement matches
    • All players and teams have been temporarily set to this medal in preparation for Season 3

UI

  • Improvements to the item shop
    • Holding the CTRL key while clicking on categories in the All Items tab will now select multiple categories, similar to using the check boxes
    • Fixed a bug where the item shop could show you as owning more of an item than you actually have
    • Fixed a bug where items in the recommended item pane would light up even if you couldn’t afford the item
    • Fixed a bug where items that could not be sold were showing a sell value
    • Improved the responsiveness of double clicking to purchase items
    • Improved the performance of the item shop during various item updates (opening the item shop, searching, purchasing and selling)
  • Adjusted the graphics for the borders on vote tallies in the surrender display

General

  • Turrets
    • Now prioritize minions in the following order:
      • Player-owned minions (ex: Tibbers, Zyra Plants)
      • Super Minions, Cannon Minions
      • Melee Minions
      • Caster Minions
  • Added keybindings for Self Casting Items
  • Fixed keybinding for Show/Hide HUD
  • Changed the “Ended Killing Spree” chat messages to better indicate that the number shown is the total gold received for the kill
  • Fixed a bug where players couldn’t send chat messages at end of game
  • Fixed a bug where champions affected by near-sightedness (Graves’s Smokescreen, Nocturne’s ultimate) could attack their team mates
  • The Minimap has been improved:
    • Wards now show special icons on the minimap
    • Players are outlined in blue while recalling
    • Players are outlined in orange while using teleport
  • Teleport is now colored based on enemy/ally team
  • Fixed an issue that was causing player health bars and ultimate indicators in the team UI to update too slowly
  • Fixed an issue where purchasing a legendary item (ex: Runic Bulwark, Blade of the Ruined King) would consume all components of a lower tier instead of just those necessary for the recipe
  • Fixed a rare issue where certain spells (ex: Ezreal’s Mystic Shot) could land an unintentional critical hit
  • Hovering over your attack damage stat will display your champion’s auto attack range
  • You may now unlock the game camera while holding down your mouse button on the minimap
  • Pinging a tower in the basic tutorial will no longer display an unlocalized string
  • The camera snap that occurs when you respawn can be disabled by setting “DisableCameraSnapOnRespawn=1” in Game.cfg
  • You now have a few extra seconds to finish a kill streak if the target is the last member of the team alive
  • Muting a player will now mute that player’s emote sounds
  • Added teammate chat callouts for new items such as Sightstone, Mikael’s Crucible and Ohmwrecker
  • Fixed a bug preventing buff durations from drawing on the target frame